/Files/images/bbloteka/Журба Т.О..jpg Журба Тетяна Олексіївна



Одним із завдань реформування сучасної літературної освіти є виховання особистості, яка здатна виступати в ролі співрозмовника, оратора, опонента й доповідача, вести діалог та дискусію на засадах толерантності та гуманізму, уміти творчо розв’язувати життєві проблеми.
Вивчення зарубіжної літератури посідає особливе місце поміж предметів шкільного курсу, адже ця дисципліна дає учням знання про світобудову, робить акцент на смислових та світоглядних аспектах, допомагає знайти ціннісні орієнтації і може стати дієвим засобом у різнобічному розвитку особистості учнів, формуванні в них ключових компетентностей.
Як же моделювати сучасний компетентнісно орієнтований урок літератури в школі? Чи є у шкільної дисципліни «Зарубіжна література» спеціальні предметні компетенції, які необхідно розвивати?
Тетяна ЖУРБА, вчитель зарубіжної літератури Сватівського ліцею № 8, вважає, що на сьогодні вчителю-словеснику надто важливо крізь призму діяльності здобувача освіти переосмислити власне структуру освітнього процесу, перейти до розв’язання проблеми розвитку та реалізації творчих здібностей кожного школяра. Така перебудова освітнього процесу передбачає певне переорієнтування функцій учителя. Різко зменшується питома вага його виконавчої діяльності на уроці, і, відповідно, зростає функція організаційна. Це, зі свого боку, вимагає глибокого оволодіння педагогічною технологією, умінням прогнозувати в деталях діяльність кожного учня. Лише за цієї умови вчитель зможе повноцінно залучати учня до діяльності як свого партнера.
Тетяна Олексіївна на уроках зарубіжної літератури широко використовує групові форми роботи, при цьому свою роль вбачає як фасилітатора, модератора, провідника й спостерігача, який створює можливість для учнів застосувати набуті знання і навички на практиці. Окрім того, вона навчає учнів працювати з додатковою літературою, мислити, аргументувати й висловлювати думки з приводу побаченого та почутого, використовуючи компетентнісно орієнтовані завдання, формує уміння аналізувати й інтерпретувати літературний твір, порівнювати художні тексти, розуміти авторську позицію та способи її вираження, а також усвідомлено використовувати здобуті на уроках літератури знання у життєвих ситуаціях.
Кiлькiсть переглядiв: 234

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930